Fördelar med core-träning

Regelbunden core-träning har följande fördelar:

•  Förbättrar kroppshållningen

•  Ökar stabiliteten, balansen och smidigheten

•  Stärker ryggen

•  Kan hjälpa mot ryggont

•  Stärker magmusklerna

•  Minskar skaderisken, särskilt för rygg och bål

•  Masserar tarmarna och bra för tarmarnas dagliga funktion

•  Ökar fettförbränningen

•  Ökar uthålligheten

 

Sitter just nu och skriver ett nytt träningsschema. När jag är frisk från den förbaskade förkylningen, ska jag sätta fart ordentligt med träningen. Kommer självklart få anpassa träningen efter mitt skadade knä. Här ska kommas i form och nå mina mål till 2013. Ett inlägg med tips på övningar ska jag självklart lägga upp här.

Ebba M

SV: Åh tack snälla! :-)

MADDISENJ

Core är grymt, måste köra igång med det när jag blir frisk igen :)

Svar: Samma här! Har varit sjuk i 2 veckor nu. Ska försöka cykla ett lugnt pass idag iaf. Vad är du för sjuk? Långvarig förkylning?
Charlotte




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR