Året 2013

Nu är det inte många timmar kvar på året 2013...
 
Januari
Vi startade året med en utlandsresa till Gran Canaria 1 vecka. Det var hur skönt som helst att komma iväg från kylan. En vecka efter att vi kom hem startade vi med kostschema, vilket resulterade i fina resultat. Maten var också väldigt god. Det var inte som att gå på diet, där du knappt får äta något. 
 
 
 
Februari
Jag köpte min fina bil! En skoda fabia -03, silver. I början av februari flyttade jag och Rickard ihop, det är en av de större händelserna under året. Att få bo under samma tak som honom är det bästa som finns! Att somna bredvid honom varje (nästan i alla fall) kväll och vakna mitt i natten av att höra honom bredvid mig gör att jag mår bra ända in i själen. Om jag vaknar och inte hör honom så måste jag kolla så att han verkligen andas. Och nej jag gillar inte att sova ensam. Sover bäst när han är hemma. 
 
I slutet av månaden döptes Vilda (Rickards tjejkompis dotter) som är Rickards guddotter. Lina och Jonas bor i Skåne så vi umgås inte så ofta. Men dem gånger vi gör så har vi fantastiskt roligt! 
 
 
 
Mars
Jag och mina kollegor åkte på spa tillsammans. Det bar av till Marstrands havshotell, det var väldigt trevligt! Dock bev jag sjuk dagen innan vi åkte och det bröt ut när vi anlände till hotellet. Så jag la mig tidigt den kvällen med feber och rejäl halsont. 
 
Vi firade 1 år tillsammans jag och min fina sambo!
 
 
 
 
April
Första veckan i april var vi på bröllopsmiddag, Carolina och Lee hade tidigare gift sig i Australien där dem bor. Carolina och Lee träffades när Carolina var där på semester. Det var väldigt roligt att få träffa honom! Dock är min engelska riktigt kass så jag pratade inte så mycket med honom. Men jag kunde i alla fall på ett hyfsat sätt förklara lite grejer på engelska när jag fotograferade dem.
 
Rickard fyllde år och jag gjorde en hemmagjord prinsesstårta. Syrrans kille fyller år samma månad så mamma och pappa bjöd på brunch. Det blev Marstrands havshotell, väldigt gott!
 
 
 
Maj
I mitten av maj månad fick jag ryggskott på jobbet. Ett enkelt lyft som gjorde att det small till i ryggen. Jag fick besöka en ryggdoktor vid flera tillfällen. 
 
Rickard sprang Göteborgsvarvet 18:e i mitt namn. Då jag skulle sprungit för 2 år sedan men med den skadan jag har så kommer jag aldrig kunna springa på det sättet. 
 
 
 
Juni
Denna månaden är då de flesta i min släkt fyller år känns det som. Först moster därefter fyller jag, detta året fyllde jag hela 25 år. Efter mig fyller ena kusinen år. Jag firade min födelsedag på jobbet, slutade 20.00 den dagen. Mina fina kollegor överraskade mig! Jag fick ledigt från jobbet för att åka med till Skåne och spela DM i boule. Jag och Rickard spelade vår första riktiga tävling ihop. Det gick jättebra och vi kom trea i tävlingen. Bronsmedalj!
 
Vi firade midsommar med Lina och Jonas i Skåne. Egengjorda kransar, hopp i studsmattan och andra lekar och god mat. Tummen upp! 
 
I slutet av månaden var det dags för boule igen, jag och Rickard spelade mixdubbeln i Varberg. En av dagarna spelade jag och Ingrid. Vi vann några matcher och förlorade också, båda nybörjare men nöjda med spelet. Bra övning inför SM som vi skulle spela ihop. 
 
 
 
 
 
 
Juli
Rickard ställde upp i SM-skyttet i Halmstad. Så vi åkte dit över dagen, jag tog semester från jobbet för att kunna se. Tyvärr gick det inte hela vägen för honom. 
 
Den 5:e gick jag på semester, efter avslutad arbetsdag åkte jag raka vägen in till stan för att hämta ringarna. Synd bara att dem skulle få ligga i lådan en vecka till. Jag hade semester en vecka själv medan Rickard jobbade. Jag tränade och passade på att träffa vänner. Den 12:e packades det för fullt och förbereddes för den 13:e åkte vi till Falun för att vara där en vecka. Rickard spelade SM och även jag ställde upp i några grenar. 
 
Den 13:e förlovade vi oss i skidbacken i Falun. Vi hade tänkt göra det på någon restaurang eller något annat mysigt ställe på vägen men vi fann aldrig något sådant. Det hände en olycka på vägen också som gjorde att vi fick vända och köra en annan väg. Och där fanns inga restauranger! Vi fick stanna och äta i någons trädgård. Haha! 
 
Väl framme i Falun packade vi in alla våra saker på hotellet, sedan gick vi en liten promenad med asken i väskan. Vi mötte en del folk på vägen som vi kände, men ingen visste vad vi skulle göra. Väl uppe i hoppbacken satte vi ringarna på fingrarna, vilket är ett av dem finaste minnena jag har från detta året. Blir tårögd bara av att skriva om det. 
 
SM-veckan var i full gång och dagarna spenderades vid boulebanan, kvällarna likaså! Under kvällen satt man på läktaren och såg finalerna. Om nätterna drömdes det ganska roliga drömmar från Rickards sida, han gjorde massa tokheter som vi nog aldrig kommer glömma. En natt flyttade han sängen en halv meter genom att sitta i sängen och "hasa" sig fram. 
 
 
 
 
 
Augusti
Semstern var slut och jag började på en ny avdelning. Jag började med Zumba som jag tycker är jätteroligt. Benet klarade av den sortens träning då. Månaden bestod av jobb och träning. 
 
 
 
September
Vi började leta efter nytt boende tillsammans. Vi kände båda att den lilla ettan vi bor i börjar bli lite liten för två personer. Vi tittade på hus och lägenheter men det blev inget utav dem. Rickard åkte till Lettland för att spela boule i slutet av månaden, dem vann kvalet. Slog ut högst rankade klubblaget i europa. Vilket innebar att dem var vidare till final i Holland. Jag åkte till Växjö för att fira en kompis som fyllde 25. 
 
 
 
 
Oktober
Vi var på ytterligare en visning, denna gång var det på ett radhus som vi gillade väldit mycket. Vi la första budet, men det steg alldeles för högt. Närmare 2 miljoner! Enligt oss och flera mäklare så var det helt sjukt och ovärt att lägga sig på en sådan nivå. 
 
I mitten av månaden var vi på en till radhusvisning, dessutom fick vi komma på visning innan alla andra eftersom jag inte kunde komma ifrån jobbet. Det slutade med att vi blev radhusägare av detta radhus! Vi flyttar in i februari 2014. 
 
 
 
November
Månaden gick snabbt. Vi besökte banken för att fixa med lån, samt att jag blev kund hos en annan bank. Träning och jobb, en del boule även denna månaden. Jag rensade ur mitt förråd som jag hade på Humlans minilager. Allt står packat och klart hemma hos mamma och pappa i en stor vagn. Färdigt att köras iväg när flyttdatumet är här.
 
Rickard åkte till Holland för att spela finalen i slutet av månaden. Jag följde dem via datorn här hemma. Kul att kunna se dem live! Dem blev fyra i europa, vilket är bra för att vara Sverige. 
 
 
 
December
Vi åkte till Skåne för att passa Vilda som aldrig varit bortlämnade innan. Det gick kanon! Julafton firade vi tillsammans för första gången och i Skåne hos Rickards föräldrar. När vi kom hem till Göteborg igen så fick vi middag hos mamma och pappa, kalkonmiddag! Jag tog ut några semesterdagar så har/hade långledigt. Arbetat 1 dag nu i mellandagarna. Vi firar nyår hos Lina och Jonasi Skåne, det ska bli mysigt! Det har blivit mycket åkande nu i jul och nyår men det har det varit värt. Om några dagar ska vi ut och åka igen. Denna gång till Borås. 
 
 
 
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR