Julfirande i Malmö

 
I måndags morse åkte vi till Rickards föräldrar i Malmö. På vägen dit åkte vi in och shoppade på Ullared/Gekås. Det fanns inte så mycket som föll mig i smaken. (tittade inte så noga heller) Letade mest efter ett par lådor jag ville haft som vi skulle bygga soffbord av, men kunde inte hitta. Vi köpte lite smågrejer och sista julklapparna som vi inte kunde hitta i stan. Klara på 1 timma, det måste vara rekord och under tusenlappen
 
Väl i Malmö möttes vi av kramar och en glad liten Molly (hunden). Jag har mest legat på soffan, förkyld (som vanligt). Trots snor och trötthet så har julen varit fantastisk! Mysig, lugn och få umgås med dem man älskar.
På julafton började vi med sillen, under förmiddagen och senare åt vi det varma och till kvällsmat avslutade vi med gröten och saftsåsen (min favorit). Därimellan satt vi alla, eller ja, jag låg ner och tittade på Kalle Anka. Julklappsöppning hade vi också :) Utav svärföräldrarna fick vi Trisslotter, pengar (till säng som vi ska köpa när vi flyttar) och en jättefin pepparkvarn, kan ni gissa vilken färg? ROSA! Eftersom vi fick pengar utav min mamma och pappa också så behöver vi inte betala så mycket själva. 
 
Vi startade vår hemresa vid tio i morse. Segt att åka så långt hem när man inte mår riktigt bra. Borta bra men hemma bäst! Soffan, täcket, tvn, iPaden, böcker och tända ljus beskriver eftermiddagen här hemma. Vad har ni gjort idag? Några traditioner som ni följer? Många brukar ju gå ut och festa denna dag. 

Åh vad mysigt för er :) Hoppas verkligen att ni hade en underbar jul! Kram

Svar: Ja det hade vi trots att jag var sjuk där, jag är fortfarande sjuk men lite piggare. Jobbat idag och nu är det skönt med ledigt igen. Jobbar 7/1 igen! Vad har du hittat på idag? :)
Charlotte




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR