En vecka i Falun (Boule-SM) och nu hemma i Tuve

Veckan i Falun har varit fantastisk! Resan din spenderade vi i bilen ca 6 timmar med paus, vi stannade bara två gånger den vägen. Vi fick köra en omväg dit på grund av en olycka och vi hade inte stannat för att äta under vägen. Vi skulle göra det bara någon minut efter platsen där polisen bad oss vända om och ta en annan väg. Det slutade med att vi körde någon mil och hittade en skylt där det stod "Mat" på. Mitt i ingenmansland! Vi åt i någonsträdgård kändes det som. Hon hade någon restaurang hemma hos sig, man kunde även hyra rum verkade det som. Maten var inte alls god, vi fick i oss lite utav maten sedan åkte vi väldigt fort därifrån igen. 
Väl framme i Falun checkade vi in oss på Scandic Lugnet. Bar upp vår packning sedan begav vi oss ut för att kika in området och vilka folk som var på plats. Det fanns lite folk på plats som man kände igen och några som man kände. Efter att ha pratat en stund med dem så vandrade vi upp i hoppbacken och tittade på utsikten, där uppe stannade vi en stund och det var där uppe som vi förlovade oss! En fantastisk stund som jag aldrig kommer att glömma. Glädjetårarna sprutade! Det är fantastiskt att bära denna ring. Jag älskar dig av hela mitt hjärta! 130713.
 
Söndagen startade med Mixtrippeln där Rickard spelade med Jessica och Joachim. Där blev dem tvåa och tog hem silvret. Sedan var det Måndag och då var det dags för mig och Rickard att spela, dock fick vi ingen medalj eller pokal. Vi hade i alla fall roligt. På tisdagen spelade vi båda singel, jag spelade bara 3 matcher men rickard gick till Final (finalen var under onsdagen. Han vann silver där med! Onsdagen hade vi båda sovmorgon. Vilket man behövde. Vi båda har sovit väldigt dåligt under veckan, mycket prat i sömnen och Rickard som inte brukar prata i sömnnen och göra mycket väsen ifrån sig har flyttat sängar och snackat en hel del! I Torsdags spelades trippeln, då var det dags för mig, Ingrid och Yvonne att spela tillsammans för första gången. Riktigt nöjd med vårt spel. Vi förlorade första, vann andra och förlorade tredje.
 
Fredagen bestod av trippelspel för dem som var vidare från torsdagen. Eftersom vi inte var vidare så fick jag sovmorgon igen, det var riktigt skönt och jag var jättetrött. Uppe sent denna kväll igen då Rickard, Jess och Jocke spelade finalen i trippeln. Kammade hem Guldet gjorde dem också! Klockan 13:00 startade dubbeln för mig och Ingrid. Riktigt nöjd med den dagen trots att vi inte gick vidare till lördagens spel. Ärligt så tror jag inte vi hade pallat det, det tar på krafterna att spela så många timmar när man är nybörjare. Vi har ju varit uppe sent näst intill alla dagar. Rickard och Jimmy åkte ur ganska tidigt dem med, så det blev ingen final där. Tråkigt, men hoppas det går bättre nästa år! Jag och Rickard såg Finalen på kvällen efter vi sett klart den åkte vi ner på stan med Jocke och Jess och åt lite middag. Trevlig avslutning på denna veckan! 
Idag Söndag har det inte varit något spel alls. Vi steg upp vid 9:00 i morse, gick ner och åt lite frukost. Efter det packade vi all packning (såg ut som vi varit borta i 2 veckor) och begav oss mot Göteborg. Denna gången stannade vi till vid Falu Gruva för lite fotografering såklart! Vi stannade också till vid Göta Kanal. Åt vid ett mysigt matställe i skogen (ingenmansland) någonstans som vi inte vet var det var någonstans. 
När vi skulle fotografera denna bilden så ville vi ha en bild på oss båda där uppe vid bocken och skylten, så jag ställde upp stativet och vandrade upp med fjärrisen, tror ni det funkade på det avståndet? ICKE! Så vi hittade en sten som vi hoppade från, dock inte samtidigt. Så jag har försökt klippt ihop två bilder i en. haha! Och så här blev resultatet (se ovan). 
Det var fantastiskt god mat på detta ställe vi hittade i "skogen" i alla fall. Potatis, sås, någon slags köttfärsbiff och en liten smakbit på deras lasagne, den var inte lika god dock. Och tallrikarna älskade jag. När vi flyttar till hus ska vi köpa liknande sådana som på bilden ovan. 
Väl hemma blev det såklart Tacos till middag. Som vi längtat båda två! Det är väldigt skönt att vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst som man brukar säga. I morgon blir det jobbet för Rickard, medan jag har 2 veckor semester till! Tvätta, städa och träna blir det för mig i morgon. Jag har inte tränat så mycket i Falun som jag hade tänkt från början, jag hoppas att det räckt med allt man gått omkring där istället. Jag måste ju erkänna att vi inte ätit så jättebra heller. Jag tränade ju som en tok veckan innan vi åkte och nu dessa två veckorna som är kvar på semestern har jag tänkt köra på som hela förra veckan. När semestern är slut kan jag dock inte köra två pass om dagen. Då får jag nöja mig med 5 träningspass i veckan då jag ska ha 2 vilodagar. 
 

NÄÄÄÄMEEEEEN?! Grattis till er båda :D

Svar: Tack så mycket vännen! :) <3
Charlotte




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR