Semester

Idag startar min första semester på 4 veckor. Visst har jag varit "ledig" innan, men jag har aldrig haft betald semester på riktigt! Det ska bli skönt med 4 veckors semester, ladda batterierna inför hösten. Då byter jag avdelning. Nya kollegor och nya barn. Ska bli skoj, men måste erkänna att det kändes konstigt att säga hej då till "mina" barn och mina kollegor som jag arbetat med under ett år nu. För bara några veckor sedan skulle jag arbeta kvar på den avdelningen 1 år till. Men det blev ändringar (som jag inte kan gå in på här). Jag är fruktansvärt glad över att jag får arbeta kvar på huset, det innebär att jag fortfarande kommer att träffa alla barn och kollegor. Ute på gården, personalrummet, möten osv. 
 
Det ska bli jättekul att börja på nya avdelningen! Jag ska arbeta med 2 andra (första gången jag träffade dem var på min praktik under min utbildning), ingen av oss har arbetat tillsammans ihop tidigare som ett arbetslag. Så det är mycket som ska planeras och bestämmas till hösten. Erfarenheter! 
 
Jag tänkte fira semestern med ett träningspass i parken. Vi fixade tacos och korkade upp vinet jag fick utav mina fina kollegor istället! Träningen fixar vi i morgon istället ;) och 4 veckor framåt!
 

Härligt med semester

Svar: Ja det är väldigt härligt! Speciellt när detta är min första riktiga semester. Har du sommarlov eller jobbar du något i sommar?
Charlotte




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR