Ryggskott

Idag fick jag känna på hur ett ryggskott känns. Jag lyfte ett barn, uppenbarliga lyfte jag helt "fel"! Det bara small till, aldrig känt sådan smärta i ryggen innan. Strax efter det hände så skulle jag hjälpa ett barn upp på en bänk. Stöttade bara och hjälpte, men då låste sig ryggen och smärtan var så stark att tårar rann nedför min kind. Ryggen kändes helt konstig och jag var inte som jag brukar efter det. Under min lunchrast fick jag tips om ett ryggställe, jag ringde dit och fick en tid under eftermiddagen. Där konstaterade hon att jag hade ryggskott. Hon masserade och gjorde lite andra saker för att mjuka upp och säkerställa så att det var ryggskott. När hon masserade vid en muskel på (omkring) rumpan så blev jag sjukt yr! Kändes väldigt konstigt. Hon frågade mig om jag ofta blev det. Har det senaste känt mig yr och konstigt emellanåt. Kanske var det bägare som rann över idag sa hon till mig. Jag ska nu inte anstränga mig speciellt, men heller inte bara vara sängliggande. Stretcha rumpan morgon och kväll. Ryggskott kommer ju från rumpan! Det hade jag ingen aning om. Varannan timme ska jag gå ut runt området ca 10 minuter sa hon. Jag ska tillbaka på fredag igen. Jag hoppas verkligen att det går över tills på måndag. Detta var inte något som jag behövde nu kände jag, inskolningar, utvecklingssamtal och annat på jobbet. Bajs! 
 

Fy! Hoppas du blir bättre snart!

Svar: Tack! Jag ska tillbaka till "ryggdoktorn" imorgon. Känns inte så jättebra idag. Men hoppas hon kan göra underverk. Kostar skjortan att gå dit!
Charlotte




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR