Gran Canaria 1 vecka i Januari

Kan nog vara det bästa man kan unna sig i början av det nya året! 
Vi bodde i Maspalomas, väldigt långt från vattnet och restauranger, efter två dagar hade vi promenerat över 2 mil.  Hade det inte varit för mitt dumma knä så hade jag velat ta mig en spring runda, Rickard gjorde detta några gånger. Näst sista dagen spelade vi lite tennis, är förvånad över att knät pallade det! Förutom mycket promenerande, löprundor från Rickards sida och tennisspelande så har vi ätit och solat en hel del. Jag tyckte inte att maten var någon höjdare direkt, men vi åt på en grekisk restaurang sista kvällen och där var maten väldigt god. Vi sa att det var nog den godaste middagen på hela veckan! Efterrätter och annat gott har man stoppat i sig, sånt man får göra när man är på semester. Eftersom vi inte gillade stranden vid oss så åkte vi runt till andra stränder. Vi gillade Amadores strand och den i Puerto Rico. Där blåste det inte som i Maspalomas. I havet kunde man bada också, men lite kallt var det allt innan man hade doppat sig. Vi tänkte ta bussen till Amadores och Puerto Rico under måndagen och tisdagen men bussarna var ju så försenade så vi orkade inte vänta. Efter 1 timmes försök gick vi till hotellet igen, ena dagen var bussarna så fulla med folk att dem bara körde förbi. Vi bestämde oss även den dagen för att gå tillbaka till hotellet och ligga vid poolen. I efterhand fick vi veta att dem proppfulla bussarna berodde på någon marknad som hålls varje tisdag. Vi åkte därför in till Puerto Rico på kvällen. Nästa gång vi åker kommer vi nog att boka hotell i Puerto Rico, denna gång åkte vi ospecificerat. Det fanns liksom inget att göra i Maspalomas tyckte vi. Vi var också i Playa del Inglés, mest på kvällarna när vi skulle äta. Vi provade stranden en gång, endast i 15 minuter. Vi höll på att frysa ihjäl så det var bara att åka tillbaka till hotellet. Rickard badade i poolen några gånger, men jag klarade inte av att doppa mig, svinkallt!  
 

 

Såååå mysigt så!

Svar: Massa mysigt!
Charlotte

Åååh så härligt ! Och vad stilig Rickard är :D

SV; Åh vad kul :) Men så du fick aldrig något av T som var ett smycke ? Oj, vad weird, vad fick du av honom då ? Jag menar killar köper ju typ alltid smycken, hehe . Men vad söt han är ! Ja, Roberto hade tittat ut detta helt själv, kontaktat mina bästa vänner och frågat vad de tyckte och sånt, sååå söt :D

Svar: Ja, det var helt fantastiskt. Underbart att bara åka iväg vi två! Hihi, du e la rolig du :) Men jag kan inte annat än hålla med dig ;)
Han var inte sån, brydde sig inte så mycket om sådana saker. Jag har fått ett smycke en gång, men det kan jag inte ens räkna tycker jag. Ett typ sånt där "leksaks halsband" som man kan köpa utomlands. Jag blev aldrig bortskämd med presenter kan man säga. När jag skrev att jag aldrig fått smycke innan så menade jag ett riktigt smycke. Haha! Jag tror du förstår hur jag menar :) Sååå söt han är då! :) Vi har träffat två riktigt stiliga prinsar. Hur är det på ditt jobb o så? Du trivs? :)
Charlotte




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR