738

wow! Kommer hem med 738 bilder från torsdagens fotografering! Jag satt igår eftermiddag och skummade igenom lite snabbt. På 10 minuter hade jag funnit de bilder som antagligen kommer att publiceras i tidningen. Men jag kommer såklart att gå igenom bilderna flera gånger innan jag har bestämt mig. 
 
Bild från förberedelserna
Sandra

Fy vad roligt! Är så kul att få följa dig här :) får jag komma med lite konstruktiv kritik inför kommande plåtningar?

Svar: Tack vad roligt att höra! :) Självklart! :)
Charlotte

Sandra

Tänkte att det var schysst att fråga först så man inte bara börjar ösa ur sig ovälkomna tips ;) har inte suttit och analyserat dina bilder precis men jag har däremot börjar analysera mina egna på senare tid och har insett att du och jag verkar ha samma favoritsätt att hålla kameran på :p om man tittar på den här bilden och tex de på de rosa cupcakesen (som är underbart fina!) så är perspektivet väldigt snett vilket får det att se ut som att de nästan glider av fatet. Det är alltså bara ett litet tips att tänka på hur man håller kameran för att bilderna ska bli ännu bättre. Är det däremot avsiktligt att man ska lägga huvudet lite på sned när man tittar på bilderna så får du helt enkelt bortse från det jag sa ;) kram

Svar: Jag tar mer än gärna emot tips! :) På så sätt kan man utvecklas och lära av andra. Ja, jag har fått höra utav andra att jag ofta lutar min kamera. Nja, det är väl inte tanken egentligen ;) Haha!

Men jag ska erkänna att jag inte laddat upp de "bästa" bilderna från fotograferingen här i bloggen och på fb. Det har jag gjort medvetet och egentligen är jag bara dum när jag tänker som jag gör! För man vill ju visa upp sina bästa bilder. Jag har varit med om så många gånger att folk snor mina bilder på nätet, drf tänker jag att om jag inte laddar upp dem bästa så kanske jag inte bryr mig lika mkt om dem blir snodda. Helt jävla fel tänk egentligen! Borde kanske sätta en vattenstämpel på dem bilder jag laddar upp här och som jag är extra "rädd" om. Hur tänker du med dina bilder som du laddar upp på nätet?

Tack så mycket för din kommentar! :) Kram
Charlotte

sandra

Jaha, fy vad tråkigt! Jag har faktiskt (vad jag vet om) aldrig råkat ut för det. Så jag kan inte säga att jag har tänkt så mycket på det heller. Jag tycker absolut att du ska göra det som känns bäst för dig men så uppmärksammade bilder som delas på facebook blir så borde du lägga upp dina bästa bilder. Det leder säkert till en himla massa nya jobb i framtiden :) Kanske är smart med en vattenstämpel?

Svar: Ja det är riktigt trist! Så ett tag tappade jag gnistan. Kameran bara låg i väskan och ville knappt se den. Som tur var vände det ;) Ja! Jag borde faktiskt göra det :D Vissa gånger att folk försökt ta bort min vattenstämpel men jag får försöka fixa någon som sitter över hela bilden istället. Man vill ju inte det heller för då stör man ju ögat. haha!
Haft en bra helg? :)
Charlotte




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR