En ledig fredag

Så kallad ledig dag från skolan. Som student gillar man att säga idag är jag ledig, i morgon är jag ledig osv. men egentligen är man aldrig ledig från sina studier. Man har alltid något i skolväg som man måste tänka på! Idag måste jag till exempel skriva klart en uppgift som ska in nästa vecka. Har bara litteraturkoppling kvar, så det är ganska skönt. Sedan kan jag njuta av helgen. För vem vill sitta och plugga när det är helg? Inte jag i alla fall.

Nu på förmiddagen ska jag åka och titta på en kanske ny familjemedlem som kanske flyttar in hos mig inom en snar framtid! Men jag måste tänka igenom detta riktigt noga. Är jag redo att ta hand om både mig själv och en liten krabat? Eller trivs jag just nu som det är med bara mig själv? Att slippa tänka på någon annan och om jag skulle bestämma mig för att bjuda in krabaten i mitt hem skulle det innebär mer utgifter osv.

Varför har man inte tid till allt man vill göra ibland? Tiden bara rinner iväg. Min bebis [kameran] ligger i hyllan och bara väntar på att bli använd. Har inte alls använt den så mycket som jag velat det senaste. Men idag så ska jag verkligen försöka fota lite. Bland annat resultatet från tapetseringen i lägenheten.

I eftermiddag kommer ett efterlängtat paket med posten! Kanske ni får se vad det är i eftermiddag/kväll. Om det finns tid för sådant. Det är premiär av filmen Friends with Benefits idag och jag är lite sugen på att se den. Om någon är sugen på att gå. Tveka inte att hojta!

Du har en riktigt bra blogg! :)

filippa

Fin blogg :)

Helena

hihi japp, mellan arkaden o kompassen :)

Så spännande med en ny familjemedlem. :)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR