Snart helg!

En arbetsdag kvar och sedan är det helg. Det var längesen jag längtade efter helg så mycket som jag gjort idag. Kanske för att jag inte känt mig helt hundra. Kvinnogrejen som kommer varje månad stör mig just nu. Har svårt att vara på bra humör, pigg och glad när denna period dyker upp! Smärtan ska vi inte tala om. En arbetsdag mellan 6-13.30 väntar i morgon och sedan är det helg. Helgen känns också lite längre när man slutar tidigt, för på måndag börjar jag sent. Vi ska fira med tacos här hemma! Taco-kryddan ska självklart göras själv eftersom vi äter efter kostschemat (fortfarande). Inget bröd ska intas, något man saknar lite granna. Någon som testat dem platta, runda taco-bröden med smör på? Såå gott! Salt och gott är det, har du inte testat så gör det! (Bilden i detta inlägg är tagen under en fotografering för Ester Mosessons gymnasium)

Dagens frukost, mellanmål, lunch och middag

Frukost; Yoghurt med müsli, ett knäckebröd med ett skivat ägg på. Mellanmål; Lättkeso med kanel och ett päron. Lunch; Kycklinggryta med pasta och sallad. Mellanmål; Ett knäckebröd. Middag; Kycklinggryta med blandade wookgrönsaker, pasta och sallad. Kvällsmellanmål; Glass, gjord på kesella, jordgubbar och mörk choklad.

Tittar på nytt objektiv

Kanske detta? Någon som har erfarenheter som kan dela med sig? :) (bild)

Fetaostbiffar

Gokväll!
Äntligen hemma från jobbet. Började 6 imorse och haft kvällsmöte till 20. Lite soffhäng med hjärtat innan läggdags. Tänkte visa er bild på gårdagens middag. Fetaostfyllda biffar med sallad, pasta och tzatziki gjord på keso. Väldigt gott! Bara massa gott i detta kostschema

Monday

Denna måndag avslutades med en god middag och film i soffan. Igår såg vi Taken och idag Taken 2. Dags att sova, jobb 6-20 imorgon. Tur man har 3 h fritid emellan.

Lunch och middag

Till lunch blev det kyckling med pasta och till middag blev det fläskfilé med potatis/morotsmunk. Riktigt god mat i det här kostshemat! Nackdelen är väl att man får laga så mycket mat bara. Vi har lagat mat hela dagen idag känns det som. Nu är i all fall lunchlådorna förberedda till och med onsdag. Morgondagens mellanmål är också fixade! Bara en påse sallad som ska förberedas kvällen innan. Skönt! Blir väl nya matlådor på onsdag. Efter 2 dagar känner jag mig redan mindre uppblåst. I morgon åker jag vägen om lägenheten och hämtar mitt måttband, tänkte mäta mig istället för att använda vågen ett tag fram över.

På min önskelista

Jag skulle vilja ha en liten behändig kamera som man kan ta med sig i väskan utan att det känns som att man bär runt på en tegelsten. Min Nikon D7000 väger ändå en del. Och det kan vara rätt smidigt att köpa en mindre kamera. Sliter inte lika mycket på axlar/rygg osv. ;) Färgen är helt rätt också!

Lördag kväll

Frukt, MMA på tv och varsin dator i knät. Skön slappislördag! (som alltid) vi är bäst på att göra mysiga, roliga och slappa saker ;) Har gjort lite nytta nu i kväll som jag faktiskt behövde få gjort. Känns skönt när man kan bocka av på sin To Do-lista :)

Fläskfilé med pasta och sallad

Fläskfilé med pasta. I "fläskfilégrytan" hade vi röd paprika, champinjoner, vitlök och en blandad sallad till detta. I morgon tänkte vi laga mat och förbereda veckans lunchlådor.

Första frukosten med kostschemat

God morgon!
Har nu ätit frukost, det blev gröt med en clementin och ett kokt ägg. Nu ska vi strax åka till badmintonhallen, Rickard och Anders ska spela. Sedan ska vi åka vidare till boulehallen och träna lite. Vad som händer i eftermiddag får vi se. Inga direkta planer :)

Kostschema

Jag har kontaktat en tjej som är utbildad kostrådgivare. Fick mitt kostschema redan idag! Jag fick svara på lite frågor och ut efter det så har hon anpassat kosten utifrån mig. Jag ska totalt äta 1800 kalorier om dagen. Maten ska vägas och schemat ska följas till punkt och pricka. Det ska bli spännande att följa detta schema och se vad som händer. Kommer nog bli en hel del inlägg om detta! Är du också intresserad av kostschema eller vill ha hjälp av en kostrådgivare, hör av er. (Bilden i inlägget är från Weheartit)

Nu kör vi!

På väg till gymmet nu, ingen motivation för fem öre! Bara att kämpa om knät ska bli bra och om jag ska kunna nå mina mål. Fylla på kylen med mat ska jag göra också, något som jag tycker är så fruktansvärt tråkigt här hemma. Roligare hos Rickard, då man mest är där. Jag sover ju nästan bara i Kungälv när jag börjar 6 eller 7, så att fylla på kylen är nästan meningslöst, men ändå inte ;) Så efter gymmet bär det av till mataffären, här ska inhandlas bra mat som kan hjälpa till med viktnedgången. Heja, heja mig!

God morgon onsdag!

Termometern visar 16- !! Längtar verkligen tillbaka till värmen nu. Jag hatar verkligen kylan. Speciellt när man kör en bil där värmen pajat. Rejält med kläder är det som gäller. Jobb till 16, efter det tänkte jag ta mig till gymet och cykla en stund. Ha en bra dag! Klä er varmt. Kram från fröken Charlotte

Gran Canaria 1 vecka i Januari

Kan nog vara det bästa man kan unna sig i början av det nya året!
Vi bodde i Maspalomas, väldigt långt från vattnet och restauranger, efter två dagar hade vi promenerat över 2 mil.  Hade det inte varit för mitt dumma knä så hade jag velat ta mig en spring runda, Rickard gjorde detta några gånger. Näst sista dagen spelade vi lite tennis, är förvånad över att knät pallade det! Förutom mycket promenerande, löprundor från Rickards sida och tennisspelande så har vi ätit och solat en hel del. Jag tyckte inte att maten var någon höjdare direkt, men vi åt på en grekisk restaurang sista kvällen och där var maten väldigt god. Vi sa att det var nog den godaste middagen på hela veckan! Efterrätter och annat gott har man stoppat i sig, sånt man får göra när man är på semester. Eftersom vi inte gillade stranden vid oss så åkte vi runt till andra stränder. Vi gillade Amadores strand och den i Puerto Rico. Där blåste det inte som i Maspalomas. I havet kunde man bada också, men lite kallt var det allt innan man hade doppat sig. Vi tänkte ta bussen till Amadores och Puerto Rico under måndagen och tisdagen men bussarna var ju så försenade så vi orkade inte vänta. Efter 1 timmes försök gick vi till hotellet igen, ena dagen var bussarna så fulla med folk att dem bara körde förbi. Vi bestämde oss även den dagen för att gå tillbaka till hotellet och ligga vid poolen. I efterhand fick vi veta att dem proppfulla bussarna berodde på någon marknad som hålls varje tisdag. Vi åkte därför in till Puerto Rico på kvällen. Nästa gång vi åker kommer vi nog att boka hotell i Puerto Rico, denna gång åkte vi ospecificerat. Det fanns liksom inget att göra i Maspalomas tyckte vi. Vi var också i Playa del Inglés, mest på kvällarna när vi skulle äta. Vi provade stranden en gång, endast i 15 minuter. Vi höll på att frysa ihjäl så det var bara att åka tillbaka till hotellet. Rickard badade i poolen några gånger, men jag klarade inte av att doppa mig, svinkallt!

Bloggar från solstolen

Det är redan måndag, om två dagar reser vi hem till Sverige igen. Känns extra trist att åka hem då det är minusgrader där hemma. Just nu ligger vi vid poolen. Vi skulle egentligen åkt till Amadores, men vi väntade i en timme utan att någon buss dök upp. Så för att inte hela dagen skulle gå bestämde vi oss för att gå tillbaka till hotellet! Igår fick jag 20 minuters massage, vilket var välbehövligt. Jag kunde sova hyfsat bra inatt, sängarna här är ju stenhårda! Vi har provat hotellets gym, inte så värst mycket att välja på men går ju att använda. Under dagen ska vi testa tennisbanan ovkså. Ska bli kul! Hoppas knät håller! Har det hållt under veckans promenader borde det klara av lite tennis. Ikväll ska vi ta oss till Playa del Inglés och äta middag. Imorgon blir det Pourto Rico och Amadores. Sola och bada och äta på ett bra ställe som Rickard varit på tidigare. Hoppas ni har det bra där hemma. Nu blir det lunch, efter det...tillbaka på solstolen ;)

Vitingarna börjar få färg

Andra dagen på Gran Canaria. Vi valde en ospecificerad resa och hamnade långt ifrån både strand och centrum. Vilket innebär att vi får gå 2,5 km för att nå strandkanten. Några restauranger finns här knappt heller. Så kan det gå! Vi har det fantastiskt skönt ändå. Från det att vi kom igår har vi gått snart 2 mil, och ja det går bussar och finns taxi här med. Gå är bra! Vi var på stranden klockan 10 imorse, men gick hem till hotellet efter 12, det blåser lite väl mycket där nere. Vitingarna från Sverige börjar få färg! Ca 24 grader, molnfritt och veta att det är skitväder hemma känns skönt. Haha! Jag måste ju berätta om vår vän från förskolan som fick följa med till Gran Canaria! Lilla Prick, barnen fick döpa Nyckelpigan. När jag sedan är tillbaka på jobbet ska de få se hur vi haft det här under veckan :)

Här blir det tomt under veckan

Inget bloggande på en vecka. Om några timmar ska vi stiga upp för att åka till Landvetter! Klockan 05.00 ska vi vara på plats vid första incheckningen. Har en väldigt snäll far som skjutsar oss dit, och han får stiga upp ännu tidigare oss då det tar en stund att köra till Rickard därifrån dem bor. Om det går att använda Wifi på hotellet kanske det blir lite uppdateringar via Instagram @Chaarlotte. Längtar tills vi är framme. God natt läsare, vi ses om en vecka ;)
(Bild)

En fantastisk måndag!

Det var underbart att komma tillbaka till jobbet och träffa alla barn som var tillbaka från sin julledighet. Massor av kramar och sköna skratt! Sedan jag slutade jobbet har jag flängt till affären, växlat pengar inför resan, sytt in ett par shorts och ett par byxor, tvättat kläder och nu är det dags att lägga sig så man orkar upp i morgon kl. 06! Arbetar i morgon också sedan åker jag och älskling till Gran Canaria! Ska bli så härligt att åka iväg :) Dags att kika över packningen en sista gång och se så man inte glömt någo, efter det är det läggsags. God natt!

Newbie

Här kommer ett litet inlägg till er som har barn, eller kanske ska få inom kort. Jag var inne på Kappahl igår med en vän som skulle köpa bebiskläder till en vän som precis fått. Kläderna är från märket NewbieSå fina bebiskläder, fina rosa, blåa och beiga färger. Ville nästan köpa med mig bara för att kunna spara till framtiden!

2013-01-06

Det märks att man knappt är i lägenheten, sov där inatt och imorse när jag öppnade kylen för att äta frukost så ekade den tom! Som tur var fanns där havregryn så jag kokade mig lite gröt och ringlade lite honung på för att få lite söttma. Till lunch blev det en "påse" med smak av banan och björnbär eller nåt liknande. Har städat bort julen och röjt undan här hemma. Känns lite skönt att få lite ordning nu innan man åker på onsdag. Har inte orkat gå ut ännu. Städat, kikat på boulen via nätet (har fortfarande på det, lyssnar i bakgrunden), tog fram stativet och kameran för en stund sedan. Fotograferade lite självporträtt med nya klänningen jag köpte från MQ. Dags att bocka av lite punkter på dagens To do lista

Hej mitt namn är shopping!

Det blev inget bakande idag inte, stack till Kungälv och tränade istället. Åkte sedan till Tuve igen för att duscha och göra sig i ordning för en dejt med Doris! Blev shopping och jag hittade en grymt snygg skjorta-klänning från MQ. Jag har kikat på den några gånger nu, kostar ca 1600-1700:- och när jag blev sugen på den så var det 50% på den, tyckte ändå att det var ganska dyrt fortfarande så jag avvaktade. Passade på att springa in och kika nu när jag ändå var i stan. Hela 70% var det nu och jag var tvungen att köpa! Hittade även tröjan som fanns med på min önskelista, men kände inte att jag ville köpa den nu. Fyndade ett linne för 29:- på Gina Tricot, bikiniöverdel på Kappahl för 15:- och shorts för 35:- hyfsat bra köp idag eller vad säger ni? ;) På bild 2 ser ni två plagg som jag såg på rean, men som jag inte köpte. Om dem finns kvar när vi kommer hem från Gran Canaria så köper jag dem då! Den stickade tröjan är den som fanns på min önskelista. Shoppingen avslutades med en fika i min bil. Riktigt hot! haha! Som vi skrattade ;P

Cupcakes

Jag fick fina muffinsformar i julklapp och funderar på om man skulle ta och baka lite idag. Googlade mig in på recept.nu och hittade dessa cupcakes. Vill inte stoppa i mig sådant egentligen, kanske blir en nyttig variant ändå.

Gårdagens spel med Ellinor

Första tävlingen, skitnervös, inte tränat/kastat på väldigt länge MEN fruktansvärt nöjd med spelet. Viktigast av allt. Jag hade skoj i alla fall!
Vågat av Ellinor att spela med någon som aldrig spelat innan och inte tränat speciellt mycket heller. Vi förlorade första matchen och fick därför inte spela i A gruppen, för er som inte vet vad det innebär så handlar det om att man hamnar i den sämre gruppen (grupp B) och hade vi vunnit den matchen hade vi fortfarande fått spela i A gruppen. Bland de bättre alltså! Jag trodde det var kört där när vi förlorade första matchen. Kände mig lite lätt irriterad. Dålig förlorare? En aning kanske! När man förlorar den första matchen blir man flyttad till B och får då spela en match till. Tyvärr förlorade vi den också, men spelet var hyfsat bra ändå. Så det var synd att vi inte vann den matchen. Sedan startade dem en mindre tävling där vi också deltog, där var vi så nära på att vinna. Vi hade bara behövt ett poäng till så hade vi vunnit, det gick inte hela vägen. Lite mer träning på detta så kommer kommande tävlingar gå med vinst!
Foto: Rickard Nilsson. Ståle Bakcetersveel, Charlotte Thorén, Ellinor Skagerlund, Roger Johansen

Mot Borås

Om en liten stund ska vi bege oss till Borås. Rickard spelar boule hela helgen. Idag är det mer på skoj och alla får spela. Jag ska spela tillsammans med Ellinor! Har inte kastat på väldigt länge så det här kan verkligen bli kul. Haha!

Om en vecka är vi på Gran Canaria

På onsdag flyger vi till Gran Canaria. Ska bli så skönt att komma bort från skitvädret vi har här hemma just nu. Trött på skiten! Sola, bada, slappa, läsa böcker, fotografera, äta på restaurang, dricka vin, pussas, promenera i sanden...längtar inte alls!
Har aldrig varit på Gran Canaria innan, har ni? Rickard har varit där innan och är nöjd. Vi bokade en ospecificerad resa, så vi får se var vi hamnar. Spännande! Jag har nästan packat klart min resväska, det är bara lite småsaker som ska ner. Har aldrig packat så lätt någon gång inann! Men jag ska väl inte ropa hej ännu, eftersom vi inte kommit iväg ännu. haha! Jag var iväg i eftermiddags efter jobbet och vaxade benen, trött på att raka. Vill slippa sånt trams när man är iväg. Håller man på med vaxning nu istället för rakning så lär det vara grymt resultat när vår svenska sommar kommer.
Har ni någon resa inplanerad?

Kärlek

Årets första frukost & nya mål

Årets första frukost blev yoghurt, müsli och björnbär. Till det ett glas juice och smörgås. Jag hade underbar nyårsafton tillsammans med mitt hjärta. Vi hade tänkt åka till Ramberget för att kika på fyrverkerierna vid tolvslaget, men tänkte inte på att man inte får ta bilen upp. Att gå upp dit var inget att ens fundera på med tanke på mitt knä. Då hade jag inte kunnat gå idag och det är inte värt det för att se fyrverkerier, så vi åkte till Eriksberg, för att jag missade en avfart som vi egentligen skulle till får jag väl tillägga också!
Idag har vi varit ute i friska luften och motionerat, Rickard sprang och jag tog cykeln. Visst låter det slappt av mig att ta cykeln när han springer? Jag hade mer än gärna sprungit, men knät klarar ju inte det. Förra året hade jag som mål att springa Göteborgsvarvet men det blev inget med det. Jag tränade för hårt så att knät pajade, och jag vet inte exakt vad som är felet heller. Mitt mål var också att gå ner i vikt, vilket jag också gjort men jag har inte uppnåt mitt slutmål. Det hade jag tänkt uppnå detta året! Jag är fortfarande anmäld till Göteborgsvarvet, men jag har svårt att tro att mitt knä skulle kunna klara av det i år eftersom varvet är i maj. Någon gång ska det gå, ge aldrig upp! Därför har jag också som mål i år att bli frisk i mitt knä, uppsöka läkaren igen och träna mina rehabsövningar mer regelbundet.

Problem med tovor i håret?

Precis som jag? Jag hatar att borsta mitt hår! Det är fullt med tovor, både stora och små. Pojkvännen har hört mig borsta håret vid flera tillfällen, han tyckte nog det var dags att få ordning på tovorna. I julklapp fick jag en grym borste som jag inte ens visste fanns. Dålig koll! Borsten heter Tangle Teezer Hair Brush och finns att köpa här bland annat. Den går att använda i både vått och torrt hår, det känns knappt att man borstar håret med den. Om man jämför med den smärtan man får med en "vanlig" borste. Jag gjorde en liten jämförelse, borstade först med min nya Tangle Teezer och sedan min gamla, aj aj aj vad ont det gjorde och vilken skillnad det var. Rekommenderar verkligen den om du har ont av dina tovor!