Banan och hallonpaj

Det fick bli ett försök till nyttig paj idag igen. Mellanmål behövde jag ju i villket fall som helst så varför inte försöka dämpa sötsuget lite! Jag hackade bananen, strödde sedan lite hallon över, kanel och sedan blandade jag hackade mandlar, lite havregryn, blandad müsli (som jag hittade i skåpet, innehöll lite nötter och russin). Detta blandade jag med naturell kvarg tills jag tyckte det såg lite kletigt ut. Körde endast på känn! Strödde detta över bananen och hallonen, hittade också lite cocos som jag strödde över. Körde in skålen i micron tills jag tyckte den såg färdig ut. (Ca 5 minuter). Vaniljsås gjord på kvarg och mjölk, vaniljpulver och kanel. 
 
Linda

Ser supergott ut ju!

Svar: Om man hellre vill ha en nyttigare variant så tyckte jag ändå att den smakade hyfsat bra. Man måste ju lura hjärnan lite det är ju ganska lätt egentligen :D haha! Ha en bra dag :)
Charlotte

gott!

Svar: Ja det funkar istället för den traditionella ;)
Charlotte




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR