DM 2013

Vilken helg! (fantastiska kollegor som ordnade så att jag slapp pendla mellan Skåne och Göteborg). Vi åkte hemifrån redan i onsdags eftermiddag, då vi skulle åka till Ljungbyhed i Skåne för att spela DM i mixdubbel. I onsdags blev det övernattning i Helsingborg, på torsdagsmorgon begav vi oss till Ljungbyhed för spel. Jag var riktigt nervös! Första tävlingen och massa folk. Jag var ju rädd att ALLA skulle titta på mig. Vi vann 2 matcher och vidare i spelet med en gång. Vi båda var lika förvånade. Vi fick vänta på motstånd i några timmar, när det väl var dags för spel så vann vi den matchen också. Tjoff! I fjärde matchen hade vi övertaget 12-3 stod det och vann vi den matchen skulle vi spela finalen som också var mitt mål. Tyvärr spelade vi inte alls bra, vi tappade allt! Det innebar att vi i alla fall fick Brons. Jag blev riktigt besviken, men nu i efterhand så är jag riktigt nöjd. Det var ju trots allt min första tävling och har inte spelat/tränat speciellt länge (ca 2-3 månader). Jag är fortfarande nybörjare och har mycket kvar att lära. Fick jättefina komplimanger under denna dag! Känns kul att höra. I slutet av Juli är det SM, jag vill ställa upp i alla grenar om det är möjligt! Men annars blir det Singel och dubbel med Ingrid. (och kanske mixdubbel med R om hans medspelare får förhinder) Kan bli riktigt kul, då vi båda är nybörjare och håller oss sysselsatta under tiden våra gubbar spelar. Jag provade på att spela singel nu i helgen, förlorade dock 2 raka matcher. Tog poäng under dessa två, vilket känns skönt att man spräckte nollan i alla fall. Nöjd med läggen och skottet jag gjorde. Rickards resultat; 3 Guld, 1 Silver, 1 Brons. Stolt flickvän!
Vi skulle ju bara Highfivaa! ;)



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR