PT på Nordic Wellness

1:e november, dagen före röd dag. Har du som många andra jobbat kortare dag idag? Som förskollärare gör man det inte. Haft en jättemysig dag på jobbet med ungarna idag. Inte så många barn, så vi har lekt och haft skoj. Jag fick även gjort lite nytta! Nog om jobbet...

nu i eftermiddag träffade jag en PT på Nordic Wellness. För ett tag sedan fick man skriva upp sig på en lista för att få 30 minuters rådgivning. Jag fick tala om vad jag har för mål med min träning och hur jag tränar idag. Jag har varit väldigt slarvig med träningen det senaste och ätit fel saker för att hålla vikten eller minska i vikt. Det märks på kroppen och man märker det väldigt tydligt på mig, måste äta rätt och röra på mig. 
 
För att jag inte ska tröttna på träningen så ska jag köra igång med 3 träningsdagar i veckan till en början. Inga dieter, äta rätt och röra på mig. Jag och R kommer att ha en dag i veckan som vi äter godis. Om man förbjuder något så ser jag inte ett långsiktigt resultat, det kommer antagligen bara att hålla en viss period. Mitt mål är att minska i omfång runt magen. Jag vill inte ha något mål att gå ner 15 kg, jag stirrar mig bara blind på siffrorna. Har du några mål med din träning? 
 
Bild från google

Innan var min träning för mig att hålla en snygg vältränad kropp och kanske tappa lite :)

Satsa på att träna för att må bra :)

Svar: Kul att du lämnade en kommentar :) Ska du hitta på något kul denna helg?
Jo, jag vill faktiskt ha det som mål denna gång. Har gått ner i vikt innan men jag har lite kvar faktiskt. Men känner inte att jag vill fokusera på vikten. Det kommer av sig självt!

Ha de bra! :)
Charlotte

Tänk långsiktligt och fokusera på dina resultat istället på vad du förbjuder dig själv att äta.. Det är ändå roligare att känna sig fräsch än att äta den där godispåsen. Jag lovar dig! 1000 ggr bättre. Lycka till! :)

Svar: Just därför kommer jag inte att ha några förbud som jag skrev i mitt inlägg. Jag har ätit strikt och tränat hårt innan, det resulterade i en situation som jag aldrig mer vill hamna i (har inte skrivit om det i bloggen). Därför vill jag om jag vill äta godis 1 gång i veckan. Jag tänkte jag skulle köpt godis igår, men jag höll mig och åt istället morot med dipp. Så där ger jag mig själv faktiskt en klapp på axeln.
Tack!
Charlotte




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR