Nyttiga chokladbollar

Goda chokladbollar gjorda helt utan socker. 
 
Du behöver: 
Dadlar ca 100g
Havregryn 4 dl
Kokosolja 3-4 msk
Kakao ca 4 msk
Kaffe ca 4-5 msk
 
Kärna ur dadlarna (om du köpt med kärnor i), använd mixer eller stavmixer som jag använde. Mixa tills dadlarna blir mosade. Tillsätt havregryn och blanda lite granna. Tillsätt sedan övriga ingredienser och arbeta färdigt "degen". Sedan är det bara till att börja rulla. (Det finns massor av olika recept på dessa. Vissa har banan i, andra rullar dem i krossade nötter). Lycka till! 
 
 
Rania

Smakar de mycket av dadlarna? för det är inte en smak jag är så förtjust i...

Svar: Oj, jag har aldrig smakat dadlar tidigare. (förrän nu) Trodde inte att jag tyckte om dem. Tycker dem sett så äckliga ut. Jag tycker att det blir en söt smak men inte att dem smakar dadlar. Du får prova helt enkelt. Sedan så har jag hört flera stycken som har banan i också, då kanske smaken utav det försvinner. Hoppas du vågar prova chokladbollarna. Jag gillar dem mer än vanligt recept. Hoppas du haft en bra dag! Kram
Charlotte




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR