VM-Silver i boule för Rickard

Rickard Nilsson. SM 2012. Skövde
 
Rickard Nilsson fick åka till Frankrike för att representera Sverige i VM i boule. (VM har spelats flera gånger innan, men då i trippel, aldrig i singel. Detta har varit en prövning på om VM i singel skall starta. Ett låtsas VM kan man säga.) Trots att det inte varit ett riktigt VM så ser jag det ändå som ett VM, då det är en stor tävling. Han har under helgen fått möta många bra spelare. Bland annat har några utav dem vunnit VM i precisionsskytte och trippel. (flera gånger) Rickard har sedan innan ett EM-brons från 2009, detta också från Nice där dem spelat i helgen.
 
Det är stort att en svensk går så långt. Jag pratade med honom för en stund sedan, han sa att han hade blivit intervjuad. Han hade fått höra mycket bra om sitt spel i helgen!
 
Jag är riktigt stolt! Samtidigt som jag flyttat våra grejer i två dagar har jag haft telefonen vid min sida hela tiden för att kunna följa hans matcher. Nu idag har jag kunnat följa de två sista matcherna live via datorn. Kul att kunna se honom live. Har fällt glädjetårar under eftermiddagen och kvällen. Mest kom det nog när Rickard själv ringde upp mig och jag gratulerade honom och berättade hur stolt jag var över honom. Dem äter god mat och firar ikväll! I morgon reser dem hem igen och det ska bli så kul att träffa honom. Krama om honom och få höra hur han haft det. 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR