Vänner på söndagsfika

Idag städade jag hela morgonen medan R varit och jobbat några timmar. När jag var klar med städningen fixade jag fika, jättegoda chokladbollar gjorda på dadlar och annat nyttigt. (Se recept nedan) När fikat var färdigt drog jag på mig mina rosa Adidasskor, jag begav mig ut i det härliga vädret tillsammans med kameran. Gick mot Svartedalen och hittade en skog som jag gick upp i. Det var så härligt att bara vara ute och promenera! Hoppas vädret håller i sig till nästa helg. Då ska jag ta med mig lite "fika" också. 
 
Tillbaks till "vänner på söndagsfika" . . . Josefine och Mattias har varit här och sett hur vi bor. Fika, te/kaffe/cola och prat! :) <3
 
 
Jag körde på känn så detta är ett ungefärligt recept ;)
ca 100 g dadlar (mosa med gaffel så gott det går, eller använd stavmixer/mixer)
1 stor sked kokosolja
ca 2-3 dl havregryn
3 msk kaffe
2 msk vatten (man får nästan känna efter själv. Allt beror på hur "kletig" du vill ha smeten
2 msk kakao
 
 
 

Älskar chokladbollar!

Svar: Ja det är gott. Speciellt dessa med dadlar i. Tycker mer om dessa än vanliga numera faktiskt. Hoppas du haft en fin måndag!
Charlotte

Det både ser och låter gott ut! Hoppas du får en härlig vecka :)

Svar: Det var jättegott! Jag tycker mer om dessa chokladbollarna än vanliga numera faktiskt :) Tack detsamma fina du! :) Kram
Charlotte




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR